Klachtenregeling

Klachtenregeling

Als een aantal mensen samen werken, gaat er wel eens iets niet goed. Bijna altijd kan dat samen opgelost worden. Een enkele keer lukt dat niet.

Wij vinden dat élk probleem, hoe vervelend ook, opgelost moet worden.

Heeft u een klacht? U vindt in onderstaand schema bij wie u terecht kunt.

KlachtVerwijzing naar
Situatie in de klasDe mentor van uw kind
Een mentorDe teamleider van het team waar de mentor in zit
Een docentDe teamleider van het team waar de mentor in zit
Een teamleiderDe adjunct-directeur
Een adjunct-directeurDe directeur
Een directeurDe algemeen directeur VO
Een andere medewerkerDe directie
Sanctie opgelegd door schoolDe betreffende teamleider
RoosterzakenDe betreffende teamleider
VerlofaanvragenDe betreffende teamleider
RapportenDe betreffende teamleider
Uitslag overgangsvergaderingDe betreffende teamleider
Progr. Van Toetsing en AfsluitingDe examencommissie
Ongewenste intimiteitenVertrouwenspersoon
LeermiddelenMedewerker leermiddelenfonds
  

Het bovenstaande stappenplan is onderdeel van de klachtenregeling van de Veluwse Onderwijsgroep. Hierin leest u ook hoe de procedure rondom het indienen van een klacht eruit ziet.

Indien u bij de betreffende functionaris geen gehoor heeft gekregen, kunt u contact opnemen met de schooldirectie. Soms lukt het niet om een oplossing binnen de school te vinden. U kunt dan een klacht indienen bij de externe klachtencommissie:

Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)
Stichting Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
T: 030 - 280 95 90
E: info@onderwijsgeschillen.nl
W: www.onderwijsgeschillen.nl