Klachtenregeling
Klachtenregeling
Als een aantal mensen samen werken, gaat er wel eens iets niet goed. Bijna altijd kan dat samen opgelost worden. Een enkele keer lukt dat niet.
Wij vinden dat élk probleem, hoe vervelend ook, opgelost moet worden.
Heeft u een klacht? U vindt in onderstaand schema bij wie u terecht kunt.
| Klacht | Verwijzing naar |
| Situatie in de klas | De mentor van uw kind |
| Een mentor | De teamleider van het team waar de mentor in zit |
| Een docent | De teamleider van het team waar de mentor in zit |
| Een teamleider | De adjunct-directeur |
| Een adjunct-directeur | De directeur |
| Een directeur | De algemeen directeur VO |
| Een andere medewerker | De directie |
| Sanctie opgelegd door school | De betreffende teamleider |
| Roosterzaken | De betreffende teamleider |
| Verlofaanvragen | De betreffende teamleider |
| Rapporten | De betreffende teamleider |
| Uitslag overgangsvergadering | De betreffende teamleider |
| Progr. Van Toetsing en Afsluiting | De examencommissie |
| Ongewenste intimiteiten | Vertrouwenspersoon |
| Leermiddelen | Medewerker leermiddelenfonds |
Het bovenstaande stappenplan is onderdeel van de klachtenregeling van de Veluwse Onderwijsgroep. Hierin leest u ook hoe de procedure rondom het indienen van een klacht eruit ziet.
Indien u bij de betreffende functionaris geen gehoor heeft gekregen, kunt u contact opnemen met de schooldirectie. Soms lukt het niet om een oplossing binnen de school te vinden. U kunt dan een klacht indienen bij de externe klachtencommissie:
Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)
Stichting Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
T: 030 - 280 95 90
E: info@onderwijsgeschillen.nl
W: www.onderwijsgeschillen.nl